Banana pancakes

Banana pancakes


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 5 min. Niveau: Makkelijk Porties: 2


Deze gezonde variant van pannenkoeken is ontzettend lekker, ideaal voor als je een gluten- of lactoseintolerantie hebt en je kan vol op variëren met de garnering, denk aan:
- Maple (My)Syrup en pecannoten.
- Kwark of Skyr (gezoet) met vers fruit.
- Schijfjes banaan en Nutella.

Wil je een fluffy pannenkoek? Voeg dan wat bakpoeder toe.

Ingrediënten

  • Eieren 4 stuks
  • Banaan 2 stuk
  • Vanille aroma 5 gram
  • Bakpoeder (optioneel) 2-5 gram
  • Kaneel 2 tl

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
303
18g
29g
14g
3g

Bereidingswijze

  • Prak een banaan goed fijn in een kommetje.
  • Voeg daar de eieren, kaneel en het bakpoeder (optioneel) aan toe.
  • Meng het tot een egale massa en je kan aan de slag om de pannenkoeken te gaan bakken
  • Verhit in een koekenpan een beetje olie, roomboter of gebruik een PAM cooking spray.
  • Bak de pannenkoekjes aan beide kanten bruin, maar zorg ervoor dat je het vuur niet te hoog zet want ze verbranden sneller dan normale.
  • Idealiter maak je de pannenkoeken wat kleiner, want die draai je gemakkelijk om.
  • "Tip: voeg ongeveer 25 gram puur cacaopoeder toe om een chocolade variant te krijgen"

Gerelateerde artikelen
Gezonde frisse aardappelsalade
Ei inspiratie deel I
Kwark inspiratie deel I
Chocolade proteïne wafels