Heerlijke overnight oats appeltaart

Heerlijke overnight oats appeltaart


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 5 min. Niveau: Makkelijk Porties: 1


Havermout voor ontbijt ken je vast en zeker, maar wat zijn overnight oats nu eigenlijk? Overnight oats is havermout (oats) die je gedurende de nacht (overnight) laat weken in vocht. Door het te laten weken wordt de havermout zacht en ontstaat er een soort pap.
Het grote voordeel is dat dit ontbijt je nog minder tijd kost! Doordat je in de avond de ingrediënten met elkaar mengt, hoef je het in de ochtend alleen nog maar uit de koelkast te halen en op te eten. Ideaal dus voor de drukke en choatische ochtenden.

Wist je dat Griekse yoghurt je kan helpen bij je gezondheid? Er zijn bepaalde merken, waaronder Fage, waar nog levende bacteriën aanwezig. De goede bacteriën ondersteunen je darmflora en door de Griekse yoghurt te combineren met havermout en fruit, krijg je een fantastische gezonde en goed vullende maaltijd.

Ingrediënten

  • Griekse yoghurt 250 gram
  • Havermout 25 gram
  • Appel 1 stuk
  • Rozijnen 10 gram
  • Noten 10 gram
  • Kaneel 1 tl
  • Speculaaskruiden 0,5 tl
  • Vanille extract of flav drops naar smaak

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
401
32,5g
50,5g
8g
7g

Bereidingswijze

  • Mix alle ingrediënten, behalve de ingrediënten voor de toppings in een kom of Tupperware bakje.
  • Dek de kom af en laat de havermout tijdens de nacht weken in de koelkast.
  • Haal 's morgens de kom uit de koelkast en strooi de garnering er overheen.
  • "Extra garnering tip: een low calorie syrup, bijvoorbeeld de maple syrup van MyProtein."

Gerelateerde artikelen
Heerlijke overnight oats appeltaart
Romige eiwitrijke milkshake
4 Ingrediënten proteïne chocolademousse
Ei inspiratie deel 2