Pasta kip Pesto alla Genovese

Pasta kip Pesto alla Genovese


Voorbereiding: 10 min. Bereidingstijd 10 min. Niveau: Makkelijk Porties: 2


Het recept voor zelfgemaakt Pesto kan je hier vinden en daar gaan we nu een lekker gerecht mee maken.

Tegenwoordig bestaan er steeds meer ideeën/manieren om producten caloriearmer te maken, zo kan je traditionele pasta vervangen voor courgetti (courgette in pasta vorm) die je kant en klaar kan kopen of zelf kan maken met een spirelli. Ook bestaat er een 'slimme' pasta zoals die van de Body & Fit , die 7 calorieën bevat per 100 gram. Dit scheelt gemiddeld genomen 300 calorieën per 100 gram.

Uiteraard smaakt dit niet hetzelfde als traditionele pasta, maar het is zeker niet verkeerd en al helemaal als je het gerecht goed op smaakt brengt met de juiste ingrediënten en specerijen.

Gelukkig zijn wij van alle (pasta) markten thuis en is dit een recept die je heel gemakkelijk kan aanpassen a.d.h.v. je macro's en dus prima geschikt voor een lager of hoger calorie budget. Voor dit recept ben ik voor de caloriearme variant uitgegaan en is er gekozen voor de 'slimme' pasta.

Ingrediënten

  • Kipfilet 200 gram
  • Smart pasta Fettucini 275 gram
  • Pesto alle Genovese 2 porties
  • Cherry tomaten 125 gram
  • Zout en peper naar smaak

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
257
26,5g
3,5g
13g
7g

Bereidingswijze

  • Snij de kipfilet in kleine blokjes en halveer de tomaten.
  • Bak dan de kipfilet goudbruin en strooi er nog wat zout en peper overheen.
  • Voeg dan de Pesto, pasta en tomaten toe en roer dat voor een paar minuten nog door.
  • "Garneer eventueel met wat Parmezaanse kaas, basicilum en rucola."

Gerelateerde artikelen
Kippenlevertjes met broccolirijst
Pasta kip Pesto alla Genovese
Marokkaanse kip uit de slowcooker
Nacho schotel uit de oven