Proteïne pompoen pannenkoeken

Proteïne pompoen pannenkoeken


Voorbereiding: 10 min. Bereidingstijd 15 min. Niveau: Makkelijk Porties: 2


Heerlijk om je zondagmorgen mee te starten, maar ook prima als je eens een keer wilt variëren met de 'normale' pannenkoeken. Je kan de pompoen pannenkoeken beleggen met vers fruit, maple syrup (er zijn calorievrije soorten te koop) of zoals in het voorbeeld: een stapel pannenkoeken maken met laagjes (gezoete) Skyr.

Ingrediënten

  • Pompoen 225 gram
  • Eieren klein 3 stuks
  • Skyr 100 gram
  • Vanille proteïne poeder 25 gram
  • Havervlokken 100 gram
  • Koek & speculaaskruiden 5-10 gram
  • Kaneel 1 tl.
  • Zout 1 tl.
  • Bakpoeder 5 gram
  • Zoetstof 2 tl.

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
445
32,5g
47,5g
11,5g
8g

Bereidingswijze

  • Je kan voor dit recept pompoenpuree gebruiken (zelf maken of uit blik), maar veel gemakkelijker is om pompoenstukjes uit de diepvries te gebruiken.
  • Ontdooi de pompoenstukje door het op kamer temperatuur te brengen of door het even te ontdooien in de magnetron.
  • Maal de havervlokken met een keukenmachine klein.
  • Voeg alle resterende ingrediënten toe en meng net zolang tot dat je een glad pannenkoekenbeslag hebt.
  • Gebruik wat olijfolie, roomboter of bakspray en bak de pannenkoeken voor ongeveer 4 minuten per kant op medium hoog vuur.
  • "Smeer wat (gezoete) Skyr tussen elke pannekoek tot dat je een mooie toren van pannenkoeken hebt."

Gerelateerde artikelen
Kwark inspiratie deel I
Chocolade proteïne wafels
Romige eiwitrijke milkshake
Perfecte proteïne wafels