Perfecte proteïne wafels

Perfecte proteïne wafels


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 5 min. Niveau: Makkelijk Porties: 4 stuks


Wie houdt er nou niet van wafels? Ideaal voor na een zware workout of als een lekkere start van de dag!

Deze wafels zijn super simpel en snel te maken. Door te variëren met de toppings kan je ze eventueel een stuk calorierijker maken, handig voor tijdens een bulk.

Denk o.a. aan:
- Fruit met (gesmolten) chocola.
- Enkele bollen (calorie vriendelijk) ijs.
- Maple (MyProtein)Syrup.
- (Gezoete) kwark of slagroom (light)

Ingrediënten

  • Ei 1 stuk
  • Proteïne poeder 20 gram
  • Magere kwark 50 gram
  • Havervlokken 40 gram
  • Bakpoeder 0,5 tl
  • Zoetstof: Flav drops vanille (MyProtein)

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
86
8,5g
7g
2,5g
1,5g

Bereidingswijze

  • Laat het wafelijzer warm worden.
  • Doe alle benodigdheden in de blender of keukenmachine en mix dit tot een glad beslag.
  • Voeg eventueel wat water (25 ml) aan het beslag toe wanneer het iets te dik is.
  • Wanneer het wafelijzer warm spuit je het in met zero calorie cooking spray en vul je het wafelijzer met je beslag.
  • Laat de wafels in ongeveer 3-4 minuten goudbruin bakken.
  • Nu is het aan jou om de toppings te kiezen.
  • "Door te variëren met de (smaken) proteïne poeder kan je verschillende soorten wafels maken."

Gerelateerde artikelen
Chocolade proteïne wafels
Romige eiwitrijke milkshake
Perfecte proteïne wafels
4 Ingrediënten proteïne chocolademousse