MAAK  EEN  AFSPRAAK
Banana pancakes

Banana pancakes


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 5 min. Niveau: Makkelijk Porties: 2

Deze gezonde variant van pannenkoeken is ontzettend lekker, ideaal voor als je een gluten- of lactoseintolerantie hebt en je kan vol op variëren met de garnering, denk aan:
- Maple (My)Syrup en pecannoten.
- Kwark of Skyr (gezoet) met vers fruit.
- Schijfjes banaan en Nutella.

Ingrediënten

  • Eieren 4 stuks
  • Banaan 2 stuks
  • Bakpoeder 1 tl
  • Kaneel 2 tl
  • Zoetstof, Flavdrops of vanille aroma naar smaak

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
303
18 g
29 g
14 g
3 g

Bereidingswijze

  • Prak een banaan goed fijn in een kommetje.
  • Voeg daar de eieren, kaneel en het bakpoeder aan toe.
  • Meng het tot een egale massa en je kan aan de slag om de pannenkoeken te gaan bakken
  • Verhit in een koekenpan een beetje olie, roomboter of gebruik een PAM cooking spray.
  • Bak de pannenkoekjes aan beide kanten bruin, maar zorg ervoor dat je het vuur niet te hoog zet want ze verbranden sneller dan normale.
  • Idealiter maak je de pannenkoeken wat kleiner, want die draai je gemakkelijk om.
  • Te weinig eiwit per portie? Voeg dan nog wat vanille proteïne poeder toe.

Gerelateerde artikelen
Witte chocolade proteïne cheesecake met frambozen
Rode Thaise garnalen curry
Pulled pork uit de slowcooker
Heerlijke proteïne pompoen pannenkoeken