MAAK  EEN  AFSPRAAK
Janneke

Janneke

"Ik ben me veel bewuster van wat ik eet en ik heb zo ontzettend veel geleerd over voeding. Wat goed is, maar vooral wat onzin is. En jemig wat geloofde ik een hoop onzin!"

Ik was zo iemand die twee per week met mijn vriendinnen in de sportschool stond om de zwangerschapskilo’s eraf te werken maar twee uur later was ik weliswaar volledig bijgepraat, maar verder geen steek opgeschoten. Daarnaast liep ik zo’n tien kilometer hard om vervolgens alle calorieën over te compenseren met chocolade en andere heerlijkheden. Een schema van een standaard trainer uit de sportschool hielp ook niet mee want – dit merkte ik pas later – ik trainde veel te licht en dus behoorlijk nutteloos.

In het begin wilde ik de zwangerschapskilo’s eraf, maar tegenwoordig wil ik gewoon fijn sporten en krachtdoelen halen.

Al enige tijd ben ik die extra kilo’s kwijt, maar ik ben vooral veel sterker geworden én ik heb een mooier lichaam gekregen. Waarbij ik beter ben gevormd en je mijn spieren goed kunt zien.

Ik begon bij Reset door de Kaput Fit buitentrainingen, want dat is gezellig en dat kan ik. Wat ik niet kon, maar waar ik stiekem al wel een tijd nieuwsgierig naar was, was krachttraining en dus liet ik me gemakkelijk verleiding tot personal training terug in de sportschool.

Met Olaf’s professionele begeleiding maakte ik in ruim een jaar kennis met allerlei verschillende oefeningen. Ik leerde precies hoe ik een Deadlift, Squat, Hip Thrust en -tig andere oefeningen moest uitvoeren. Kennis die niemand me ooit nog afneemt.

Ik sta nu vol vertrouwen tussen de pompende kerels in het krachthonk en het komt nogal al eens voor dat ik meer gewicht verzet dan hen! #Booyah
Naast dat ben ik me veel bewuster van wat ik eet en ik heb zo ontzettend veel geleerd over voeding. Wat goed is, maar vooral wat onzin is. En jemig wat geloofde ik een hoop onzin.

Met Olaf bespreek ik mijn doel en hij past daar mijn training en voeding op af en inmiddels zijn er al heel wat doelen behaald. Chocola eet ik nog steeds, net als taart en andere lekkere dingen, maar nu laat ik het passen in mijn voedingspatroon. Ik weet hoe ik me helemaal het ongans kan eten zonder mijn calorieën te overschrijden en ik weet hoe ik in een maaltijd alle mijn calorieën van die dag kan eten en wat ik dus vooral niet moet doen.

Trainen met Olaf is intensief maar super effectief. Ik begon met één in de week, dat werd al snel twee keer per week en inmiddels train ik vier tot vijf per in de week en dat komt omdat ik het zo leuk vind.

Door Olaf's coaching weet ik wat ik moet doen en zo niet dan kan ik het hem altijd vragen. Als het minder goed gaat heeft hij altijd wel weer een oplossing om me weer gemotiveerd te krijgen. Soms is dat een aanpassing in mijn schema, soms is het een extra uitleg over de oefening of over waarom het minder zou kunnen gaan en soms is het een aanmoediging.

De beste motivatie is nog altijd het halen van een doel; een extra herhaling of weer een magische grens over qua gewicht!

Gerelateerde artikelen
Janneke
Annemarie
Ruud
Chantal