MAAK  EEN  AFSPRAAK
Overnight oats appeltaart

Overnight oats appeltaart


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 5 min. Niveau: Makkelijk Porties: 1

Havermout voor ontbijt ken je vast en zeker, maar ben je ook bekend met overnight oats? Overnight oats is havermout (oats) die je gedurende de nacht (overnight) laat weken in vocht, waardoor de havermout zacht wordt.

Het grote voordeel van dit ontbijt is dat het 's ochtends al voor je klaar staat. Doordat je in de avond de ingrediënten met elkaar mengt, hoef je het de volgende dag alleen nog maar uit de koelkast te halen en de garnering toe te voegen. Ideaal voor de drukke ochtenden, want je kan het ook in een beker doen om mee te nemen voor onderweg.

Wist je dat Griekse yoghurt goed is voor je gezondheid? Er zijn bepaalde merken, waaronder Fage, waar nog levende bacteriën in de yoghurt aanwezig zijn. De goede bacteriën ondersteunen je darmflora. Door de Griekse yoghurt te combineren met havermout en fruit, krijg je een fantastisch gezonde en goed vullende maaltijd.

Ingrediënten

  • Griekse yoghurt 250 gram
  • Havermout 25 gram
  • Appel 1 stuk
  • Rozijnen 10 gram
  • Noten 10 gram
  • Kaneel 1 tl
  • Speculaaskruiden 0,5 tl
  • Vanille extract of flav drops naar smaak

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
421
31,5g
54,5g
8g
7g

Bereidingswijze

  • Mix alle ingrediënten, behalve de noten, in een kom of een Tupperware beker;
  • Dek de kom af en zet de havermout in de koelkast;
  • Haal 's morgens de overnight oats uit de koelkast en strooi de garnering er overheen.

"Extra garnering tip: een siroop met weinig calorieën, bijvoorbeeld de maple syrup van MyProtein."

Gerelateerde artikelen
Proteïne cheesecake met witte chocolade en frambozen
Thaise rode curry met garnalen
Pulled pork uit de slowcooker
Proteïne pompoen pannenkoeken