Proteïne fluff

Proteïne fluff


Voorbereiding: 5 min. Bereidingstijd 10 min. Niveau: Makkelijk Porties: 1

Proteïne fluff is ontzettend lekker en door te variëren met de proteïne poeder smaak, soort fruit en garnering kan je tientallen verschillende combinaties maken. Proteïne fluff is snel, eiwitrijk en waarschijnlijk 1 van de meest vullende maaltijden die je kan maken die ook nog is heel weinig calorieën bevat.

Heb je geen caseïne poeder in huis? Dan kan je ook whey gebruiken. Om er voor te zorgen dat het geen slush puppy wordt, moet je wat xanthan gum aan de fluff toevoegen.

Let op: je krijgt alleen goede fluff als de vruchten bevroren zijn.

Ingrediënten

  • Witte chocolade proteïne poeder 30 gram
  • Frambozen bevroren 250 gram
  • Melk 100 ml
  • Xanthaangom 3 gram
  • Zoetstof naar smaak

Voedingswaarde per portie

Kcal. Eiwit. Koolh. Vetten Vezels
257
31g
17g
4g
6g

Bereidingswijze

  • Doe de bevroren frambozen in een keukenmachine en maal ze fijn tot hele kleine stukjes.
  • Voeg vervolgens je proteïnepoeder en de Xanthaangom toe.
  • Voeg de (hoeveelheid) melk op gevoel toe, misschien heb je namelijk een merk whey eiwit wat een klein verschil kan maken in de textuur. Je wilt een dikke massa die niet te waterig is, maar door de xhantaangom wil het wel eens wat gaan klonteren. Te waterig: eventueel wat meer xanthangom Te klonterig/dik: wat extra water toevoegen en even goed met een spatel doorroeren.
  • Tot slot haal je alles uit de keukenmachine (met een pannenlikker), doe je het in een grote kom en voeg je eventueel wat extra toppings toe.
  • Xanthaan gom is o.a. te koop bij MyProtein en kan je naast deze fluff gebruiken in veel meer recepten."

Gerelateerde artikelen
Heerlijke overnight oats appeltaart
Kwark inspiratie deel 1
Chocolade proteïne wafels
Romige eiwitrijke milkshake